إبادة جماعية مستمرة ضد الأيزيديين
الرئيسية » اخبار » إبادة جماعية مستمرة ضد الأيزيديين

HANOVER, GERMANY - AUGUST 16: Yazidi women cry over the loss of her loved ones during a protest of ethnic Yazidis against the ongoing attacks against Yazidi in northern Iraq on August 16, 2014 in Hanover, Germany. Tens of thousands of Yazidi, who practice their own religion and are neither Christian nor Muslim, have fled targeted violence from ISIS Muslim Sunni fighters in the region of northern Iraq that borders Syria and Kurdish regions. An estimated 90,000 Yazidi live in Germany, more than in any other country in Europe. According to offical police sources, more than 10.000 demonstraters participated in the rally. (Photo by Alexander Koerner/Getty Images)
اخبار عربى

إبادة جماعية مستمرة ضد الأيزيديين

قالت لجنة تابعة للأمم المتحدة، تحقق في انتهاكات حقوق الإنسان، إن تنظيم داعش ما زال يرتكب عمليات إبادة جماعية وغيرها من الجرائم ضد الأقلية الأيزيدية شمالي العراق.

وحث بيان اللجنة الذي صدر الأربعاء، في الذكرى الثانية لبدء هجوم داعش على منطقة سنجار العراقية، على اتخاذ إجراءات لمنع وقوع مزيد من الوفيات والمعاناة.

وأشارت اللجنة إلى أن أكثر من 3200 امرأة وطفل من الأقلية ما زالوا محتجزين، و”يتعرضون لعنف لا يمكن تصوره”، بما في ذلك الاستعباد الجنسي للفتيات وإجبار الفتيان على القتال من أجل التنظيم.

ودعت إلى إعادة التركيز على “إنقاذ وحماية ورعاية الطائفة الأيزيدية”، وفق ما ذكرت وكالة أسوشييتد برس.

وائل فتحى

اضف تعليق

اضف تعليق

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *